FRÅGOR OCH SVAR



Här finns svaren på de vanligaste frågorna om Supékort.


Hur fungerar Supékort?
Vi levererar dina Supékort tillsammans med presentkuvert. Antingen får du dina kort med din personliga hälsning redan tryckt om du beställt det eller så skriver du den själv. Sedan är det bara att ge bort korten till de som ska få dem. Mottagaren väljer sedan själv vilka varor - här på vår hemsida finns fler alternativ att välja mellan - och vilken leveransdag som passar bäst. Med våra delikatesser följer alltid förslag på goda och lättlagade recept. Alla leveranser sker med kylfrakt från dörr till dörr, var du än befinner dig i Sverige. Allt ingår i priset. Med Supékort kan du även överraska en affärskollega eller en kund utanför Sveriges gränser.


Kan man skicka Supékort utanför Sveriges gränser?
Ja! Med Schlemmerkarte - vårt tyska presentkort kan du enkelt ge bort ett stycke svensk tradition till kunder och affärskontakter utanför Sveriges gränser. Delikatesser märkta med den här **** symbolen kan skickas direkt till mottagare utanför Sverige och vara framme inom 2-3 dygn, Läs mer här eller ring vår kundservice på tel 011-12 92 51 om du vill veta mer.


Datumen på korten har gått ut, kan jag få nya?
Absolut! Oanvända kort där datumet gått ut går att byta in mot nya. Lägg korten i ett kuvert och märk det "Utbyteskort". Glöm inte bifoga namn och adress så vi vet var vi ska skicka dem!


Vad ingår i priset?
I priset ingår de Supékort du beställt med tillhörande presentkuvert, valfria produkter/delikatesser för mottagaren att själv välja mellan. Allting packat i kylbevarande presentförpackning tillsammans med recept. Hantering, kylfrakt för delikatessvaror från dörr till dörr samt kundservice ingår också i priset.


Hur går det till att ge bort Supékort?
Du köper de antal kort du vill ha. Sedan väljer du om du vill ha en hälsning tryckt på kortet eller om du föredrar att skriva en själv. Sedan är det bara att lägga korten på postlådan till de som ska få dem eller lämna över dem personligen. Klart!


Jag har fått ett Supékort. Hur ska jag göra?
Du kan beställa antingen med hjälp av beställningstalongen på Supékortet eller direkt på nätet. På den medföljande beställningstalongen fyller du i produkt/delikatess, vilken leveransadress varorna ska levereras till, telefonnummer samt önskat leveransdatum (valfri onsdag eller torsdag). Sedan är det bara att lägga det i närmsta postlåda, portot är betalt! Om du väljer att beställa via nätet klickar du på "Lösa in Supékort". Ange sedan ditt kortnummer som du hittar längst ner i högra hörnet på beställningstalongen. Fyll sedan i önskad produkt/delikatess, leveransdatum, telefonnummer och vart du vill ha ditt paket levererat. Kolla att alla uppgifter stämmer, tryck sedan på Bekräfta. Så fort vi mottagit din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress. Spara detta som kvitto!


Hur sker leveransen?
Alla beställningar levereras av Postens paketåkerier till den adress du valt, på begärd (helgfri) onsdag eller torsdag mellan 08.00-16.00. Leveransen föraviseras inte, finns det ingen på plats som tar emot paketet ställs det utanför dörren. Det behöver inte kvitteras. Alla förpackningar är av välisolerad, stötsäker kartong/frigolit. Kylfrakt för delikatessvaror ingår i leveransen från dörr till dörr.


Kan jag välja när och var gåvan ska levereras?
Ja, har du fått ett Supékort väljer du själv vilken helgfri onsdag eller torsdag du vill ha din leverans och till vilken adress, företagets eller den privata. Detta gäller var helst du än befinner dig i Sverige.


Kan man lösa in Supékortet per telefon?
Nej, tyvärr inte. Du löser in ditt Supékort genom att skicka in medföljande beställningstalong (portot betalt) eller via vår hemsida under ”Lösa in Supékort”.


Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket?
Om du löser in ditt kort via nätet behöver vi din beställning senast kl 15.00 på måndagen den vecka du vill ha din leverans. Väljer du att posta din beställning behöver den vara oss tillhanda senast måndagen den vecka du önskar leverans.


Vad händer om jag inte är hemma när paketet kommer?
Finns ingen på plats som tar emot leveransen ställs paketet utanför dörren. Ingen kvittens behövs.


Om Supekort Profile
Våra gåvokort
Tilläggstjänster
Kundservice
Övriga gåvokort